COV start promotie voor kalfsvlees in Noord-Amerika

7 mei 2018

Bericht

COV start promotie voor kalfsvlees in Noord-Amerik

De COV heeft door deelname aan de SIAL beurs in Canada Montreal deze week een zeer succesvol begin gemaakt met haar Trusted Veal campagne op de Noord-Amerikaanse markt. 

Een attractieve uitstraling van de Trusted Veal stand, een logo dat perfect past bij de tijdsgeest en het product. Duizenden kleine kalfsvleeshapjes, een perfecte organisatie en vele bezoekers waren de ingrediënten voor dit behaalde succes. Met deze eerste geslaagde actie en de vele die nog zullen volgen, wil de COV extra steun geven aan de export van Nederlands kalfsvlees.

COV blaast collectieve promotie nieuw leven in

Na vele jaren van geen collectieve promotie van Nederlands vlees, heeft de COV deze collectieve promotie nu weer samen met haar leden opgepakt. Na eerder een campagne voor varkensvlees in Azië - Trusted Pork genoemd- gestart te hebben, wordt nu ook vol ingezet op kalfsvleespromotie buiten de EU. Samen met het communicatiebureau Sopexa en met haar kalfsvleesleden, heeft de COV een strategie ontwikkeld voor de promotie van kalfsvlees in Japan, de VS en Canada. Deelname aan beurzen is daarbij de basis. Daarom was de COV met Trusted Veal aanwezig op de SIAL in Montreal.

Culinaire kwaliteiten

Met een design dat uitstekend aansloot bij de gourmet stijl van de campagne, was de Trusted Veal stand een opvallende en gewaardeerde aanwezige op de beurs. Ook de vele honderden kleine kalfsvleeshapjes die door Chef Edgar Buhrs bereid en uitgeserveerd zijn, vielen zeer in de smaak bij de bezoekers van de COV stand. Het Franstalige deel van Canada staat bekend om zijn hoge consumptie van kalfsvlees en in het algemeen om het grote belang dat de inwoners hechten aan culinaire kwaliteit. Het Nederlandse kalfsvlees, de Trusted Veal stand en de geserveerde gerechtjes sloten hier prima bij aan.

Website

Tijdens de SIAL beurs is ook de website van Trusted Veal de lucht in gegaan. Op www.trustedveal.com worden geïnteresseerden (importeurs, inkopers van food service of retail en consumenten) geïnformeerd over de kwaliteiten en voedselveiligheidsgaranties van Europees en Nederlands kalfsvlees en zijn er vele recepten te vinden.

De komende tijd zal deze website verder worden uitgebouwd. Andere activiteiten van de Trusted Veal campagne die voorzien zijn betreffen volgende beursdeelnames en specifieke acties met koks en retail.

Bron: COV

Deel dit artikel


Gerelateerde artikelen

Wat is het effect van het fosfaatrechtenstelsel op

Wat is het effect van het fosfaatrechtenstelsel op de vleesvee- en zoogkoeienhouderij?

25 apr 2018 Bericht
Wat is het effect van het fosfaatrechtenstelsel op de vleesvee- en zoogkoeienhouderij?
China opent deze zomer markt voor Nederlands kalfs

China opent deze zomer markt voor Nederlands kalfsvlees

12 apr 2018 Bericht
China opent deze zomer markt voor Nederlands kalfsvlees
 Internationale schaarste stuwt rundvleesprijzen o

Internationale schaarste stuwt rundvleesprijzen omhoog

24 jan 2018 Bericht
Internationale schaarste stuwt rundvleesprijzen omhoog


Vakpartner Nieuws

‘Feeding Demo Tour’ met automatisch voersysteem en

‘Feeding Demo Tour’ met automatisch voersysteem en mobiele voerkeuken

14 jul 2020 Bericht Lely Vector
‘Feeding Demo Tour’ met automatisch voersysteem en mobiele voerkeuken
‘We kunnen hem niet meer missen!’

‘We kunnen hem niet meer missen!’

10 jul 2020 Bericht Lely Vector
‘We kunnen hem niet meer missen!’
Inkuilmiddelen Pioneer goedgekeurd voor biologisch

Inkuilmiddelen Pioneer goedgekeurd voor biologische landbouw

9 jul 2020 Bericht Dow AgroSciences
Inkuilmiddelen Pioneer goedgekeurd voor biologische landbouw

Bezoek onze vakpartners

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Verder zonder cookies