FrieslandCampina herintroduceert wereldwijd Ingredientsbedrijf

7 mei 2019

Bericht

FrieslandCampina herintroduceert wereldwijd Ingred

De voormalige specialistische merken van FrieslandCampina Ingredients zijn samengevoegd in de strategische klantsegmenten Early Life Nutrition, Adult Nutrition, Food & Beverages en Animal Nutrition, om beter in te spelen op de wereldwijd groeiende voedingsmiddelenmarkt.

FrieslandCampina Ingredients, een van ’s werelds grootste producenten in ingrediënten, introduceert zijn nieuwe ‘Global Segment’-organisatie, waarin de vier individuele werkmaatschappijen DOMO, Kievit, DMV en Nutrifeed opgaan. Deze nieuwe organisatie past beter bij de uitzonderlijke positie die het bedrijf inneemt in de ontwikkeling van gezonde en functionele ingrediënten en oplossingen met toegevoegde waarde.

Darmgezondheid

Met het verenigde FrieslandCampina Ingredients label levert het bedrijf geavanceerde oplossingen die inspelen op de behoefte van de klant op het gebied van voedzame, gezonde en smakelijke voedingsmiddelen. Met zuivel in een centrale rol, wordt ook gekeken naar toekomstige groeimogelijkheden van een aanbod dat is gericht op darmgezondheid, benutting van proteïnen en voeding op maat.

Het bedrijf is een internationale organisatie met vijf regionale kantoren die overal ter wereld klanten bedient en wordt geleid door Kathy Fortmann als President van FrieslandCampina Ingredients. Kathy Fortmann: “De introductie van FrieslandCampina Ingredients bouwt voort op de solide geschiedenis van het bedrijf, die in 1871 begon toen boeren hun krachten bundelden in lokale coöperatieve zuivelfabrieken. Vandaag, op 7 mei, bundelen we opnieuw onze krachten met één gedeeld streven: al onze marktsegmenten bieden onze klanten nu een uniform aanbod van hoogwaardige voedingsingrediënten en -oplossingen voor diverse industrieën, voor alle fases van het leven.”

Vier strategische segmenten

In de nieuwe organisatie van FrieslandCampina Ingredients gaan de voormalige werkmaatschappijen op in vier strategische segmenten:

  1.  Early Life Nutrition: dit segment bouwt voort op het vertrouwen dat mensen hebben in kindervoeding om baby’s en jonge kinderen te helpen gezond te groeien en bouwt voort op een geschiedenis van ruim 75 jaar als marktleider op het gebied van voedingsingrediënten, waaronder bijvoorbeeld GOS, HMO en hydrolysaten.
  2. Adult Nutrition: dit segment richt zich op Performance Nutrition, Active Nutrition en Medical Nutrition. Dit omvat onder meer een uitgebreid assortiment producten met waardevolle zuiveleiwitten, die essentiële voedingsstoffen leveren op de momenten dat mensen deze het meest nodig hebben.
  3. Food & Beverages: zoals de naam al zegt, houdt dit segment zich bezig met klanten die actief zijn op het gebied van voedingsmiddelen en dranken. Dit is een voortzetting van een lange geschiedenis in unieke expertise op het gebied van romigheid, mondgevoel, kleur en structuur van eindproducten in koffie, (melk)thee, gebak, decoratie, desserts, ijs, soepen en sauzen en zorgt voor ervaringen die alle zintuigen raken. Daarnaast bevat het segment een uitgebreid assortiment functionele eiwitrijke zuivelingrediënten.
  4. Animal Nutrition: dit segment blijft werken met een internationaal klantenbestand van melkveehouderijen en bouwt voort op een verleden van hoge kwaliteitsstandaarden en het terugdringen van antibioticagebruik bij de behandeling van dieren.

Wereldwijde productielocaties

FrieslandCampina Ingredients rapporteerde in het boekjaar 2018 een gezamenlijke omzet van 1,7 miljard euro en heeft 3.250 werknemers in dienst. De nieuwe segmenten hebben wereldwijd productielocaties, met regionale verkoopkantoren in Nederland, de Verenigde Staten, Singapore, China en Brazilië. Daarbij opereren ze onder de gezamenlijke merkidentiteit en slogan: ‘The Inside Matters’.

De kern van het bedrijf bestaat uit gepassioneerde ingrediëntenspecialisten die zich ten doel hebben gesteld om de voedingsmiddelen, dranken en bedrijven die de wereld voeden, nog waardevoller te maken. De duidelijke onderverdeling in segmenten versterkt de positie van het bedrijf als innovatieve partner en mondiale speler op het gebied van ingrediënten.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met FrieslandCampina Ingredients.

Bron: Friesland Campina

Deel dit artikel


Gerelateerde artikelen

Vlog FrieslandCampina: Goede verzorging van de koe

Vlog FrieslandCampina: Goede verzorging van de koe

24 apr 2019 Video
Vlog FrieslandCampina: Goede verzorging van de koe
Ledenraad FrieslandCampina stemt in met jaarrekeni

Ledenraad FrieslandCampina stemt in met jaarrekeningen 2018

2 apr 2019 Bericht
Ledenraad FrieslandCampina stemt in met jaarrekeningen 2018
Bedrijfsresultaat FrieslandCampina daalde in 2018

Bedrijfsresultaat FrieslandCampina daalde in 2018 o.a. door lage zuivelprijzen

5 mrt 2019 Bericht
Bedrijfsresultaat FrieslandCampina daalde in 2018 o.a. door lage zuivelprijzen


Vakpartner Nieuws

Grasproductie snel op peil na droge periode

Grasproductie snel op peil na droge periode

16 aug 2019 Bericht Barenbrug
Grasproductie snel op peil na droge periode
Effect van spoorelementen op koe en kalf tijdens d

Effect van spoorelementen op koe en kalf tijdens de droogstand

12 aug 2019 Advertorial Agridiscounter
Effect van spoorelementen op koe en kalf tijdens de droogstand
COWPROGRAMME: Wij willen ook aandacht…

COWPROGRAMME: Wij willen ook aandacht…

6 aug 2019 Bericht Agridiscounter
COWPROGRAMME: Wij willen ook aandacht…

Bezoek onze vakpartners

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Verder zonder cookies