De Fendt 620 Vario, behaalde topscores in de onafhankelijke DLG PowerMix Test voor prestaties, efficiëntie en brandstofverbruik in het totale verbruik, maar ook in de afzonderlijke 14 testcycli.
De Fendt 620 Vario, behaalde topscores in de onafhankelijke DLG PowerMix Test voor prestaties, efficiëntie en brandstofverbruik in het totale verbruik, maar ook in de afzonderlijke 14 testcycli. De 4-cilinder AGCO Power CORE50-motor van de Fendt 620 Vario bereikt een maximumvermogen van 149,9 kW / 205 pk aan de aftakas en een maximumkoppel van 885 Nm bij slechts 1.200 tpm, volgens metingen van het onafhankelijke DLG-testcentrum.
Dieselverbruik Fendt 620 Vario
Met 245 g/kWh (+ 29,3 g/kWh AdBlue) heeft de Fendt 620 Vario het laagste dieselverbruik in de vermogensklasse 165 tot 240 pk* van alle tot nu toe door de DLG geteste trekkermodellen. Dit komt overeen met een voorsprong van 11 g/kWh ten opzichte van het vorige beste resultaat en ligt dus ver onder het gemiddelde van de geteste tractoren in deze vermogensklasse. Dit betekent dat “de Fendt gemiddeld meer dan 10-15 procent zuiniger is dan alle vorige testkandidaten bij gemengd werk en in het deellastbereik”, concludeert het tijdschrift profi in zijn praktijkverslag (6/2025).
Tegelijkertijd zit de trekker met dit resultaat slechts 3 g/kWh boven de topscore van de DLG PowerMix-test voor de Fendt 728 Vario uit 2023. Profi schrijft over het verbruik bij nominaal toerental en bijbehorend vermogen en maximale snelheid: “Op het gebied van dieselverbruik heeft de 620 veel geërfd van zijn grote broer 728 (profi 2/24): 229 g/kWh (+ 23,8 g/kWh AdBlue) bij nominale snelheid en 221 g/kWh (+ 25 g/kWh) betekent efficiëntie.” Deze lage verbruikscijfers bevestigen de efficiënte wisselwerking tussen de VarioDrive-aandrijving, het Fendt iD-concept voor lage snelheden en het algemene concept van de Fendt 600 Vario-serie, die is ontworpen met het oog op efficiëntie.
Wegtransport
Bij 40 km/u verbruikt hij slechts 309 g/kWh diesel (+ 34,9 g/kWh AdBlue), wat overeenkomt met een voordeel van 40 g/kWh ten opzichte van de vorige beste score van 349 g/kWh in deze prestatieklasse. Bij een snelheid van 50 km/u verbruikt de Fendt 620 Vario 311 g/kWh (+35,8 g/kWh AdBlue) en is daarmee aanzienlijk zuiniger dan het gemiddelde van de tot nu toe geteste trekkers.
Tijdens het transport bereikt de Fendt 620 Vario zijn topsnelheid van 50 km/u bij slechts 1.350 tpm, wat resulteert in een laag brandstofverbruik. Daarmee is hij de zuinigste van alle tot nu toe geteste trekkers in de DLG PowerMix 2.0.
Transporttalent
Andere kenmerken zoals het uitgebreide chassis- en veiligheidsconcept met hydraulische hulprem, de geveerde vooras en de pneumatisch geveerde cabine, de aanhangwagenremassistent en de automatische parkeerrem kenmerken de machine verder als transporttalent.
Meer over de Fendt 600 Vario
“De Fendt 620 Vario heeft alles wat landbouwers nodig hebben: compacte afmetingen, grote wendbaarheid, efficiëntie en een bijzonder laag dieselverbruik. In zijn prestatieklasse haalt de Fendt 620 Vario het laagst gemeten dieselverbruik – zowel voor veldwerk als transport”, zegt Roland Schmidt, Vice President Fendt Marketing.
“Met een verbruik van slechts 309 g/kWh bij 50 km/u zet onze Fendt 620 Vario een nieuwe maatstaf op het gebied van efficiëntie, maar is hij ook gemakkelijk voor de portemonnee van de boer, omdat het gebruik van minder bedrijfsmiddelen zich na korte tijd terugbetaalt en bovendien duurzaam is.”
Bron en beeld: Mechan