• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Melkveebedrijf.nlMelkveebedrijf.nl

  • Bemesting
    • Dierlijke mest
      • Drijfmest
      • Vaste mest
    • Kunstmest
    • Mest uitrijden
    • Mestscheider
    • Sleepvoet
    • Vanggewas
  • Diergezondheid
    • Blauwtong
    • Hittestress bij melkvee
    • Ketose (slepende melkziekte)
    • Klauwverzorging bij melkvee
      • Mortellaro
    • Leverbotinfectie bij melkvee
    • Luchtwegproblemen melkvee
    • Neospora
    • Pensverzuring
    • Uiergezondheid bij melkvee
      • Mastitis
      • E. coli onder melkvee
  • Fokkerij
    • Belgisch witblauw
    • Droogstand
    • Fleckvieh
    • Holstein-Friesian
    • Inseminatie bij melkvee
    • Jongvee
    • Roodbont Fries Vee
    • Vruchtbaarheid melkvee
  • Ondernemen
    • Bedrijfsnieuws
    • Ligbox
    • Mechanisatie
    • Melkwinning
      • Melkproductie
      • Melkmachines
      • Melkstal
      • Melkrobot
    • Melkprijs
    • Ondernemen
      • Biologisch ondernemen
    • Smart Farming
      • Data op het melkveebedrijf
  • Voer
    • Automatisch voeren
    • Beregening grasland en mais
    • Bijproducten voor melkvee
    • Drinkwater voor koeien
    • Grasland melkveehouderij
    • Inkuilen
    • Mais in de melkveehouderij
    • Kalvermelk
    • Krachtvoer voor melkvee
    • Onkruidbestrijding grasland en mais
    • Weidegang bij melkvee
  • Wet en regelgeving
    • Boerenprotest
    • Derogatie
    • Fosfaatrechten
    • Gecombineerde opgave
    • Gemeenschappelijk landbouwbeleid
    • Stikstofaanpak
    • POP3
    • Programmatische Aanpak Stikstof (PAS)
    • Qlip
    • Subsidies melkveehouderij
      • Salderingsregeling
      • SDE-subsidie
      • Asbestsanering
    • UBN
  • Vakpartners
    • AHV Benelux
    • AI Total
    • Corteva
    • De Heus Voeders
    • HIPRA
    • Lely
    • Remon
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren op vakblad Melkveebedrijf
    • Bedrijfsabonnementen
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op melkveebedrijf aanpassen
    • Aanvragen UBN login
    • Adverteren
    • Contactpagina
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • Winkelmand
  • icon

Boeren worden uitgedaagd met #onzeboerennatuur

Vruchtbaarheid melkvee 31 mei 2018

Natuur is voor boeren een tweede natuur. Ze werken, wonen en leven in, met en voor een omgeving die ‘bomvol’ natuur staat. Om die relatie meer zichtbaar te maken bij de samenleving beginnen de Boeren van Nederland de actie #onzeboerennatuur.

De Boeren van Nederland dagen hun collega’s uit om de mooiste plekjes natuur op en rond hun bedrijf te delen op sociale media. In een vlog nodigen de Boeren van Nederland hun collega’s uit om mee te doen. Via foto’s, filmpjes of podcasts. Alle beelden en verhalen zijn met de hashtag #onzeboerennatuur te volgen. Zie de vlog hieronder.

‘Het doel van deze actie is boeren en natuur onder de aandacht brengen van de samenleving’, zegt Karolien Hupkes van Boeren van Nederland. ‘Door te laten zien wat boeren al aan natuur doen, vroeger en nu. Maar ook hoe iedereen op zijn of haar eigen bedrijf bezig is met de natuur, de uitdagingen die er liggen, nu en in de toekomst op het gebied van natuur en landbouw. Daar willen we graag over in gesprek met de samenleving.’

Genieten van het uitzicht

Boeren van Nederland stellen dat iedere boer op zijn eigen manier aan natuur doet en daarmee leveren boeren een belangrijke maatschappelijke bijdrage. ‘Denk boeren die zich inzetten voor de bodemvruchtbaarheid, samenwerken met een natuurgebied, aan weidevogelbeheer doen, boeren met water, agrarisch natuurbeheer of het onderhoud van landschapselementen. Veel mensen realiseren zich niet dat het landschap of de uitzichten waar zij van genieten, door boeren beheerd en onderhouden worden. Denk bijvoorbeeld ook aan recreatieve zaken als klompenpaden of rustpunten’, aldus Karolien.

Spontane wending

Boeren van Nederland gaat meer doen dat hun collega’s uitdagen. Inzet is om met al die verzamelde beelden en verhalen naar de samenleving toe te gaan, door bijvoorbeeld een foto-expositie te houden met het verzamelde materiaal of een symposium. Dat is deels nog een open einde. De actie kan en mag wat de Boeren van Nederland betreft een spontane wending krijgen. ‘Daar houden wij wel van’, weet Karolien inmiddels vanwege de ervaringen met #makeadate die ook uit de koker van Boeren van Nederland komt.

Met de actie #makeadate werden boeren voor Valentijnsdag opgeroepen een afspraak te maken met iemand van buiten de agrarische sector. Ook met als uitgangspunt om de verbinding te zoeken met de samenleving en naar elkaars verhalen te luisteren. Zo’n 250 boeren zijn op Valentijnsdate geweest. Zie hiervoor bovenstaande filmpje.

Dialoog met samenleving

Boeren van Nederland wil de dialoog en het contact tussen de samenleving en boeren stimuleren. De acties van de Boeren van Nederland zijn gericht op het “echte gesprek” tussen boeren en samenleving. De beweging – een non-profitorganisatie – bestaat uit een kerngroep van zeven boeren van divers pluimage en een grote groep betrokken boeren daaromheen.

Volg ons op onze sociale mediakanalen

Boeren van Nederland is te volgen op Facebook, Twitter of Instagram

Bron: #onzeboerennatuur

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Hoeveel wormen zagen we in 2023?
1 dec

Hoeveel wormen zagen we in 2023?

Verbeterpotentieel van KPI-sturing op doelen van NLPG
1 dec

Verbeterpotentieel van KPI-sturing op doelen van NPLG

Vertrouwen melkveehouders iets gedaald
1 dec

Vertrouwen melkveehouders iets gedaald, huidige en toekomstige situatie ver uit elkaar

Let op: diverse aanpassingen in GLB 2024
30 nov

Let op: diverse aanpassingen in GLB 2024

Verschillen in sectoren houden vertrouwen landbouw in evenwicht
30 nov

Verschillen in onderliggende sectoren houden het vertrouwen van landbouw in evenwicht

Toon meer

Aanbevolen voor jou!

Hoeveel wormen zagen we in 2023?

Hoeveel wormen zagen we in 2023?

Verbeterpotentieel van KPI-sturing op doelen van NLPG

Verbeterpotentieel van KPI-sturing op doelen van NPLG

Vertrouwen melkveehouders iets gedaald

Vertrouwen melkveehouders iets gedaald, huidige en toekomstige situatie ver uit elkaar

DiergezondheidBemestingFokkerijMelkveebedrijfVeevoerWet en regelgeving

Mastitis

Hittestress Melkvee

Ketose

Klauwverzorging

Mortellaro

Leverbotinfectie

Luchtwegproblemen

Neospora

Pensverzuring

Uiergezondheid

E. coli

Vruchtbaarheid melkvee

Toon meer

Footer

Onze vakpartners

Logo vakpartner - Corteva
HIPRA Benelux
Logo vakpartner - Lely
Logo vakpartner - Yara
Logo vakpartner - REMON
Logo de heus
Logo vakpartner - TrouwNutrition

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Contact
  • Nieuwsbrief
Logo Melkveebedrijf.nl

Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer

  • Nieuws
  • Bemesting
    • Dierlijke mest
      • Drijfmest
      • Vaste mest
    • Kunstmest
    • Mestscheider
    • Mest uitrijden
    • Sleepvoet
    • Vanggewas
  • Diergezondheid
    • Blauwtong
    • Hittestress bij melkvee
    • Ketose (slepende melkziekte)
    • Klauwverzorging bij melkvee
      • Mortellaro
    • Leverbotinfectie bij melkvee
    • Luchtwegproblemen melkvee
    • Neospora
    • Pensverzuring
    • Uiergezondheid bij melkvee
      • E. coli onder melkvee
      • Mastitis
  • Fokkerij
    • Belgisch witblauw
    • Droogstand
    • Fleckvieh
    • Holstein-Friesian
    • Inseminatie bij melkvee
    • Jongvee
    • Roodbont Fries Vee
    • Vruchtbaarheid melkvee
  • Melkveebedrijf
    • Bedrijfsnieuws
    • Ligbox
    • Mechanisatie
    • Melkwinning
      • Melkrobot
      • Melkmachines
      • Melkproductie
      • Melkstal
    • Melkprijs
    • Ondernemen
      • Biologisch ondernemen
    • Smart Farming
      • Data op het melkveebedrijf
  • Veevoer
    • Automatisch voeren
    • Beregening grasland en mais
    • Bijproducten voor melkvee
    • Drinkwater voor koeien
    • Grasland melkveehouderij
    • Inkuilen
    • Mais in de melkveehouderij
    • Kalvermelk
    • Krachtvoer voor melkvee
    • Onkruidbestrijding grasland en mais
    • Weidegang bij melkvee
  • Wet en regelgeving
    • Boerenprotest
    • Derogatie
    • Fosfaatrechten
    • Gecombineerde opgave
    • Gemeenschappelijk landbouwbeleid
    • Stikstofaanpak
    • POP3
    • Programmatische Aanpak Stikstof (PAS)
    • Qlip
    • Subsidies melkveehouderij
      • SDE-subsidie
      • Asbestsanering
      • Salderingsregeling
    • UBN
  • Vakpartners
    • AHV Benelux
    • AI Total
    • Corteva
    • De Heus Voeders
    • HIPRA
    • Lely
      • Lely Vector
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren op vakblad Melkveebedrijf
    • Bedrijfsabonnementen
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op melkveebedrijf aanpassen
    • Adverteren
    • Aanvragen UBN login
    • Contactpagina
    • Nieuwsbrief
    • Prosu Podcast
  • Winkelmand
Melkveebedrijf maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Opslaan en accepteren