FrieslandCampina eindigt dit jaar voor wat zijn reputatie betreft op de derde plaats in de TOP 30 van meest toonaangevende bedrijven in Nederland. Het Reputation Institute heeft dit op 19 mei 2020 bekendgemaakt. Het onderzoek naar de reputatie van de TOP 30-bedrijven wordt jaarlijks door het Reputation Institute uitgevoerd.
Reputatiescore FrieslandCampina
De top 4 bedrijven hebben hun positie ten opzichte van vorig jaar behouden omdat ze allemaal hun reputatiescores zagen stijgen. Philips eindigt wederom op de eerste, ASML op de tweede en Heineken op de vierde plaats. FrieslandCampina verkeert daarmee in goed gezelschap.
Verduurzaming van de keten
“Dit is een mooi resultaat. Het afgelopen jaar is hard gewerkt aan verdere verduurzaming van onze hele keten en dat weten onze stakeholders te waarderen. Dat betekent uiteraard niet dat we er al zijn. Onze ambitie is om deze positie vast te houden en als even kan ook nog te stijgen. We blijven ons inspannen. Ook nu in deze uitdagende periode doen we er alles aan om onze klanten en consumenten te voorzien van waardevolle en voedzame producten.” – Simone Boitelle, Corporate Director Corporate Affairs & Communication FrieslandCampina.
''Onze ambitie is om deze positie vast te houden en als even kan ook nog te stijgen.'' – Simone Boitelle, Corporate Director Corporate Affairs & Communication FrieslandCampina
Reputation Institute
Het Reputation Institute maakt gebruik van de RepTrak© methodel, een van de meest gebruikte methodes. Dit model gaat uit van 7 dimensies en 23 kenmerken waarop een organisatie beoordeeld wordt. Al deze elementen samen vormen een reputatiescore. De pijlers meten extern welke beelden er bij de doelgroepen leven ten aanzien van diverse onderwerpen die met een organisatie te maken hebben. Naast consumenten worden hier ook de opinies van belangrijke stakeholders in meegenomen.