• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Melkveebedrijf.nlMelkveebedrijf.nl

  • Bemesting
    • Dierlijke mest
      • Drijfmest
      • Vaste mest
    • Kunstmest
    • Mest uitrijden
    • Mestscheider
    • Sleepvoet
    • Vanggewas
  • Diergezondheid
    • Hittestress bij melkvee
    • Ketose (slepende melkziekte)
    • Klauwverzorging bij melkvee
      • Mortellaro
    • Leverbotinfectie bij melkvee
    • Luchtwegproblemen melkvee
    • Neospora
    • Pensverzuring
    • Uiergezondheid bij melkvee
      • Mastitis
      • E. coli onder melkvee
  • Fokkerij
    • Belgisch witblauw
    • Droogstand
    • Fleckvieh
    • Holstein-Friesian
    • Inseminatie bij melkvee
    • Jongvee
    • Roodbont Fries Vee
    • Vruchtbaarheid melkvee
  • Ondernemen
    • Bedrijfsnieuws
    • Ligbox
    • Mechanisatie
    • Melkwinning
      • Melkproductie
      • Melkmachines
      • Melkstal
      • Melkrobot
    • Melkprijs
    • Ondernemen
      • Biologisch ondernemen
    • Smart Farming
      • Data op het melkveebedrijf
  • Veevoer
    • Automatisch voeren
    • Beregening grasland en mais
    • Bijproducten voor melkvee
    • Drinkwater voor koeien
    • Grasland melkveehouderij
    • Inkuilen
    • Mais in de melkveehouderij
    • Kalvermelk
    • Krachtvoer voor melkvee
    • Onkruidbestrijding grasland en mais
    • Weidegang bij melkvee
  • Wet en regelgeving
    • Boerenprotest
    • Derogatie
    • Fosfaatrechten
    • Gecombineerde opgave
    • Gemeenschappelijk landbouwbeleid
    • Stikstofaanpak
    • POP3
    • Programmatische Aanpak Stikstof (PAS)
    • Qlip
    • Subsidies melkveehouderij
      • Salderingsregeling
      • SDE-subsidie
      • Asbestsanering
    • UBN
  • Vakpartners
    • AHV Benelux
    • AI Total
    • Barenbrug
    • Corteva
    • De Heus Voeders
    • HIPRA
    • Lely
    • Remon
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren op vakblad Melkveebedrijf
    • Bedrijfsabonnementen
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op melkveebedrijf aanpassen
    • Aanvragen UBN login
    • Adverteren
    • Contactpagina
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • Winkelmand
  • icon

Geslaagde FrieslandCampina Jongerendag 2016

Actueel Melkproductie POP3 2 februari 2016

Op zaterdag 30 januari kwamen zo’n 1.000 jonge boeren en medewerkers van FrieslandCampina bij elkaar in De Fabrique in Utrecht. In de industriële sfeer van de oude mengvoederfabriek brachten o.a. voorzitter van de Zuivelcoöperatie Piet Boer en CEO FrieslandCampina Roelof Joosten, het thema van de dag tot leven: the farmers’ challenge. In een notendop: er staan de jonge boer vele uitdagingen te wachten, hoe ga je daarmee om en welke kansen kun je pakken?

Na een energieke opening met ‘hebben we er zin in!?’ van dagvoorzitters Adrie de Vos (voorzitter jonge boeren) en Patrick Veeloo (voorzitter jonge medewerkers) schetste Piet Boer het toekomstbeeld van de melkveehouder in 2025. Hij noemde drie i’s die nodig zijn om daar te komen: investeren, innoveren en interactief. Investeren blijft nodig voor goede inkomsten, innoveren blijft nodig voor duurzame productie en met interactief benadrukte hij het contact met de omgeving en de consument, iets wat in de toekomst waarschijnlijk nog belangrijk is dan nu. Met prikkelende verhalen ging ook Bas Haring, filosoof en bijzonder hoogleraar aan Universiteit Leiden, in op het thema. Zijn boodschap: ‘blijf nieuwsgierig, ook al is dat soms lastig in een situatie die je door en door kent. Juist door het vreemde van vanzelfsprekende dingen te blijven zien, kun je verder komen.’

Van-gras-tot-glas-straat
Tijdens het uitgebreide lunchprogramma konden de bezoekers vier kennisshops over uitdagingen op het gebied van financiën, kwaliteit van melk, media en de bestuurlijke kant van de coöperatie bijwonen. Daarnaast was er de van-gras-tot-glas-straat, waarin Youngstars (jonge medewerkers) projecten en merken van FrieslandCampina presenteerden. De hele keten, vanaf de melkproductie op de boerderij (het gras) tot de producten die bij klanten en consumenten belanden (het glas) was vertegenwoordigd.

Belang zuivelketen
Het belang van de zuivelketen werd in de middag nog eens benadrukt door CEO Roelof Joosten. Vanuit route2020, de strategie van FrieslandCampina, legde hij uit welke eisen klanten stellen aan FrieslandCampina. Drie elementen springen eruit:

  • Duurzaamheid
  • Minder verspilling
  • Innovatie

De boodschap van Roelof Joosten: ‘De keten is essentieel om aan de eisen en wensen van onze klanten te kunnen voldoen.’ Na een ludieke afsluiting door de Belgische poppenspeler Armand Schreurs kon de dag echt niet meer stuk. Tijdens de borrel werd nog nagepraat over de uitdagingen voor de melkveehouderij en werden positieve en enthousiaste reacties gedeeld.

Jongerendag
De FrieslandCampina Jongerendag is een tweejaarlijks terugkerend evenement, om jonge melkveehouders te inspireren en met elkaar en met jonge medewerkers te verbinden.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Weideseizoen: toezicht op weidegang dieren gestart
30 mei

Weideseizoen: toezicht op weidegang dieren gestart

FC biologische garantieprijs
30 mei

0,25 euro minder voor biologische garantieprijs FrieslandCampina

Garantieprijs FC
30 mei

FrieslandCampina garantieprijs voor juni blijft gelijk aan mei

Regels biologisch bedrijfsnaam
30 mei

Regels voor het gebruik van ‘biologisch’ of ‘ecologisch’ in de bedrijfsnaam

Tegearre ûnderfine
30 mei

Tegearre ûnderfine onderzoekt toekomstbestendige melkveehouderij in Friesland

Toon meer

Aanbevolen voor jou!

Weideseizoen: toezicht op weidegang dieren gestart

Weideseizoen: toezicht op weidegang dieren gestart

FC biologische garantieprijs

0,25 euro minder voor biologische garantieprijs FrieslandCampina

Garantieprijs FC

FrieslandCampina garantieprijs voor juni blijft gelijk aan mei

Themapagina's

DiergezondheidBemestingFokkerijMelkveebedrijfVeevoerWet en regelgeving

Mastitis

Hittestress Melkvee

Ketose

Klauwverzorging

Mortellaro

Leverbotinfectie

Luchtwegproblemen

Neospora

Pensverzuring

Uiergezondheid

E. coli

Vruchtbaarheid melkvee

Toon meer

Footer

Onze vakpartners

Logo vakpartner - Barenbrug
Logo vakpartner - Corteva
HIPRA Benelux
Logo vakpartner - Lely
Logo vakpartner - Yara
Logo vakpartner - REMON
Logo de heus
Logo vakpartner - TrouwNutrition

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Contact
  • Nieuwsbrief
Logo Melkveebedrijf.nl

Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer

  • Nieuws
  • Bemesting
    • Dierlijke mest
      • Drijfmest
      • Vaste mest
    • Kunstmest
    • Mestscheider
    • Mest uitrijden
    • Sleepvoet
    • Vanggewas
  • Diergezondheid
    • Hittestress bij melkvee
    • Ketose (slepende melkziekte)
    • Klauwverzorging bij melkvee
      • Mortellaro
    • Leverbotinfectie bij melkvee
    • Luchtwegproblemen melkvee
    • Neospora
    • Pensverzuring
    • Uiergezondheid bij melkvee
      • E. coli onder melkvee
      • Mastitis
  • Fokkerij
    • Belgisch witblauw
    • Droogstand
    • Fleckvieh
    • Holstein-Friesian
    • Inseminatie bij melkvee
    • Jongvee
    • Roodbont Fries Vee
    • Vruchtbaarheid melkvee
  • Melkveebedrijf
    • Bedrijfsnieuws
    • Ligbox
    • Mechanisatie
    • Melkwinning
      • Melkrobot
      • Melkmachines
      • Melkproductie
      • Melkstal
    • Melkprijs
    • Ondernemen
      • Biologisch ondernemen
    • Smart Farming
      • Data op het melkveebedrijf
  • Veevoer
    • Automatisch voeren
    • Beregening grasland en mais
    • Bijproducten voor melkvee
    • Drinkwater voor koeien
    • Grasland melkveehouderij
    • Inkuilen
    • Mais in de melkveehouderij
    • Kalvermelk
    • Krachtvoer voor melkvee
    • Onkruidbestrijding grasland en mais
    • Weidegang bij melkvee
  • Wet en regelgeving
    • Boerenprotest
    • Derogatie
    • Fosfaatrechten
    • Gecombineerde opgave
    • Gemeenschappelijk landbouwbeleid
    • Stikstofaanpak
    • POP3
    • Programmatische Aanpak Stikstof (PAS)
    • Qlip
    • Subsidies melkveehouderij
      • SDE-subsidie
      • Asbestsanering
      • Salderingsregeling
    • UBN
  • Vakpartners
    • AHV Benelux
    • AI Total
    • Barenbrug
    • Corteva
    • De Heus Voeders
    • HIPRA
    • Lely
      • Lely Vector
    • Remon
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren op vakblad Melkveebedrijf
    • Bedrijfsabonnementen
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op melkveebedrijf aanpassen
    • Adverteren
    • Aanvragen UBN login
    • Contactpagina
    • Nieuwsbrief
    • Prosu Podcast
  • Winkelmand
  • Instagram Melkveebedrijf – Link in bio
  • Gemeenschappelijk landbouwbeleid
Melkveebedrijf maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Opslaan en accepteren