Fransen Gerrits kondigt aan dat vanaf april 2025 alle Nederlandse en Belgische voermerken onder één paraplu worden samengebracht. De merken Fierens Mengvoeders, Multifeed, Theeuwes Mengvoeders en Victoria Mengvoeders worden geïntegreerd onder de merknaam Fransen Gerrits. De merkherstructurering markeert een belangrijke strategische keuze om de positie in de sector verder uit te bouwen en het bedrijf sterker te presenteren in de markt voor varkens-, rundvee- en geitenvoeders. De transitie naar één merk zorgt voor meer herkenbaarheid, heldere communicatie en een consistente klantbeleving in Nederland en België.
De keuze om voorgenoemde merken samen te brengen onder de paraplu van Fransen Gerrits is volgens de mengvoerleverancier een logische beslissing. Deze Nederlandse en Belgische voermerken hebben al een lange tijd intensief samengewerkt als één team, waarbij het voer uit dezelfde fabrieken komt, onderlinge kennis wordt gedeeld en ze zelfs dezelfde koffie drinken. De naam Fransen Gerrits weerspiegelt de lange familiegeschiedenis en de solide reputatie die het bedrijf in de sector heeft opgebouwd en blijft het symbool van kwaliteit, betrouwbaarheid en efficiëntie in de mengvoederindustrie.
Huub Fransen spreekt vol lof over de families achter de samengevoegde merken: “Waar ik trots op ben is dat alle families achter deze bedrijven ondernemerschap hebben getoond door een gezond bedrijf op te bouwen en op tijd te schakelen. Het ondernemerschap en de marktomstandigheden bepalen namelijk hoe je succesvol blijft. En in de huidige consoliderende en krimpende mengvoermarkt in Nederland en België is krachten bundelen essentieel om verder te komen. Door onze krachten te bundelen brengen we kennis bij elkaar en nemen we een mooie geschiedenis van meer dan 500 jaar voer maken mee naar de toekomst.”
Voor klanten betekent de merkherstructurering in feite niets anders dan een naamsverandering. Ze houden dezelfde contactpersoon en blijven dezelfde producten en diensten ontvangen, maar dan onder de merknaam Fransen Gerrits. De kwaliteit, betrouwbaarheid, service en samenwerking die zij gewend zijn, blijven gegarandeerd.
Samen sterk, onder één merk
De timing van de herstructurering komt op een cruciaal moment, waarin de sector onder druk staat door strenge regelgeving en een krimpende markt. “Door onze krachten te bundelen onder één merk, versterken we onze positie en kunnen we ons samen beter wapenen tegen de uitdagingen in de sector.”
“Door de verschillende merken samen te brengen, creëren we een krachtig en eenduidig merk dat klanten en medewerkers sterker verbindt. Deze beslissing biedt ons de mogelijkheid om ons te concentreren op één merk, wat de impact van onze communicatie vergroot en dubbele inspanningen en kosten vermindert”, aldus Huub Fransen, algemeen directeur van Fransen Gerrits BV.
“We willen onze klanten, leveranciers en andere relaties nog beter bedienen. Klanten zullen merken dat we hen hetzelfde hoge niveau van service en productkwaliteit blijven bieden, maar dan in een ander jasje”, weet Rick Königkramer, Hoofd Verkoop Varkens te vertellen.
Fransen Gerrits kijkt uit naar de samenwerking met haar klanten, medewerkers en partners onder het nieuwe, verenigde merk en zal per april 2025 verdergaan als Fransen Gerrits in zowel Nederland als België. Met volle kracht vooruit, maar met respect voor het verleden en de afkomst!
Bron: Fransen Gerrits