• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Melkveebedrijf.nlMelkveebedrijf.nl

  • Bemesting
    • Dierlijke mest
      • Drijfmest
      • Vaste mest
    • Kunstmest
    • Mest uitrijden
    • Mestscheider
    • Sleepvoet
    • Vanggewas
  • Diergezondheid
    • Blauwtong
    • Hittestress bij melkvee
    • Ketose (slepende melkziekte)
    • Klauwverzorging bij melkvee
      • Mortellaro
    • Leverbotinfectie bij melkvee
    • Luchtwegproblemen melkvee
    • Mond-en-klauwzeer (MKZ)
    • Neospora
    • Pensverzuring
    • Uiergezondheid bij melkvee
      • Mastitis
      • E. coli onder melkvee
  • Fokkerij
    • Belgisch witblauw
    • Droogstand
    • Fleckvieh
    • Holstein-Friesian
    • Inseminatie bij melkvee
    • Jersey
    • Jongvee
    • Roodbont Fries Vee
    • Vruchtbaarheid melkvee
  • Ondernemen
    • Bedrijfsnieuws
    • Ligbox
    • Mechanisatie
    • Melkwinning
      • Melkproductie
      • Melkmachines
      • Melkstal
      • Melkrobot
    • Melkprijs
    • Ondernemen
      • Biologisch ondernemen
    • Smart Farming
      • Data op het melkveebedrijf
  • Voer
    • Automatisch voeren
    • Beregening grasland en mais
    • Bijproducten voor melkvee
    • Drinkwater voor koeien
    • Grasland melkveehouderij
    • Inkuilen
    • Mais in de melkveehouderij
    • Kalvermelk
    • Krachtvoer voor melkvee
    • Onkruidbestrijding grasland en mais
    • Weidegang bij melkvee
  • Wet en regelgeving
    • Boerenprotest
    • Derogatie
    • Fosfaatrechten
    • Gecombineerde opgave
    • Gemeenschappelijk landbouwbeleid
    • Stikstofaanpak
    • POP3
    • Programmatische Aanpak Stikstof (PAS)
    • Qlip
    • Subsidies melkveehouderij
      • Asbestsanering
      • Salderingsregeling
      • SDE-subsidie
    • UBN
  • Vakpartners
    • Kennispartners
      • Speerstra Feed Ingredients
    • AgroVision
    • AHV Benelux
    • AI Total
    • Berg
    • De Heus Voeders
    • Lely
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren op vakblad Melkveebedrijf
    • Adverteren
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Aanvragen UBN login
  • Winkelmand
  • icon

Boeren Buren: mensen zijn geïnteresseerd in het verhaal achter hun eten en drinken

Ondernemen 16 januari 2024

Boeren Buren: mensen zijn geïnteresseerd in het verhaal achter hun eten en drinken

Boeren Buren, het publieksmerk van LTO Noord, heeft een goed jaar achter de rug, boordevol mijlpalen en successen. De steeds sterkere aanwezigheid op social media, de komst van een eigen website, de drukbezochte publieksacties en de offline aanwezigheid op boerderij opendagen, bevestigen dit.

LTO Noord blikt met, een van de betrokken bestuurders van Boeren Buren, Karolien Hupkes, terug op 2023.

Met een totaal van maar liefst 15 miljoen weergaven blijft het merk, dat haar oorsprong ook kent op social media, online doorgroeien. Dit betekent niet alleen een groei in online zichtbaarheid; maar ook een krachtig signaal van de groeiende belangstelling voor het werk van boeren en de agrarische sector. En dat deze belangstelling groeit kan LTO Noord wel zeggen. Afgelopen jaar reageerde bijna één op de tien mensen die de berichten zag, met deze berichten. Dat zijn bijna 1,5 miljoen mensen. Dat is drie keer beter dan het landelijk gemiddelde. Hiermee laat het merk zien dat het slaagt in de interactie tussen boer en samenleving.

Website Boeren Buren

Een belangrijk hoogtepunt van het jaar was de lancering van de eigen website van Boeren Buren. Deze nieuwe verzamelplaats fungeert als een centraal punt voor informatie, verhalen en betrokkenheid, waardoor het merk zijn boodschap nog breder kan verspreiden en een directe verbinding kan maken met het publiek. Achter de schermen is men nog hard aan het werk aan een kaart voor ondernemers die zich op het gebied van multifunctionele landbouw aantrekkelijk kunnen presenteren richting de samenleving. “Wanneer die kaart er is kunnen we onze opgebouwde community op social media ook echt functioneel inzetten om de leden van LTO Noord duidelijk vindbaar te maken voor eenieder die opzoek is naar bijvoorbeeld een boerencamping of landbouwwinkel” aldus Hupkes.

Ze vervolgt haar betoog: “Onze online aanwezigheid heeft ons in staat gesteld om een enorm publiek te bereiken en bewustzijn te creëren over de uitdagingen, maar ook de successen van de agrarische sector. Met de nieuwe website hebben we nu een krachtig platform om dieper in te gaan op verhalen en informatie te delen die de samenleving helpt begrijpen wat er achter de boerderijdeuren gebeurt. Het is nu een kwestie van content maken.”

Trekker tochten en boerderijroutes

Boeren Buren speelt ook een belangrijke rol in de reclame voor de publieksacties van LTO Noord. De acties, zoals de bekende trekker tochten en verlichte boerderijroutes, hebben niet alleen betrokkenheid gegenereerd, maar hebben ook bijgedragen aan het vergroten van het begrip en besef voor de landbouwsector en het overbrengen ervan richting de sector.

Een andere opmerkelijke prestatie was de offline aanwezigheid op boerderij opendagen, waar Boeren Buren zich presenteerde met een eigen stand. Dit bood een unieke gelegenheid voor het publiek om persoonlijk in gesprek te gaan met het team van Boeren Buren. En om daarnaast op laagdrempelige manier meer te leren over de Nederlandse boeren en tuinders.

Het verhaal achter eten en drinken

In reactie op het succes van het afgelopen jaar, zegt Hupkes: “We zijn ontzettend trots op wat we hebben bereikt. Het bevestigt dat onze boodschap aankomt en dat mensen geïnteresseerd zijn in het verhaal achter hun eten en drinken. Dit is slechts het begin, en we kijken uit naar een nog succesvoller jaar waarin we de brug blijven slaan tussen boeren en buren.”

Boeren Buren heeft niet alleen digitale mijlpalen bereikt. Ze heeft ook bewezen dat een combinatie van online en offline strategieën de betrokkenheid, het begrip en het besef van het publiek kan vergroten. Het belooft een opwindende toekomst voor Boeren Buren.

Bron: LTO Noord

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Drie zomer-tips voor een gezonde bodem
20 jun

Drie zomertips voor een gezonde bodem

Vogelsang krijgt DLG-certificaat voor BlackBird sleepvoetbemester
19 jun

Vogelsang krijgt DLG-certificaat voor BlackBird sleepvoetbemester

Meer nitraat in grond- en oppervlaktewater door droogte
19 jun

Meer nitraat in grond- en oppervlaktewater door droogte

Subsidie voor aanpakken erfafspoeling: vraag nu gratis advies aan
19 jun

Subsidie voor aanpakken erfafspoeling: vraag nu gratis advies aan

“Niet op gevoel kiezen voor gesekst sperma, maar op basis van euro’s”
19 jun

“Niet op gevoel kiezen voor gesekst sperma, maar op basis van euro’s”

Toon meer

Aanbevolen voor jou!

Drie zomer-tips voor een gezonde bodem

Drie zomertips voor een gezonde bodem

Vogelsang krijgt DLG-certificaat voor BlackBird sleepvoetbemester

Vogelsang krijgt DLG-certificaat voor BlackBird sleepvoetbemester

Subsidie voor aanpakken erfafspoeling: vraag nu gratis advies aan

Subsidie voor aanpakken erfafspoeling: vraag nu gratis advies aan

Themapagina's

DiergezondheidBemestingFokkerijMelkveebedrijfVeevoerWet en regelgeving

Bedrijfsnieuws

Ligbox

Melkwinning

Melkproductie

Melkmachines

Melkstal

Melkrobot

Melkprijs

Ondernemen

Advertorial

Mechanisatie

Toon meer

Footer

Onze vakpartners

Logo vakpartner - Lely
Logo vakpartner - Yara
Logo de heus
Logo vakpartner - TrouwNutrition

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Contact
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
Logo Melkveebedrijf.nl

Copyright © 2025 Prosu BV | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid

  • Nieuws
  • Bemesting
    • Dierlijke mest
      • Drijfmest
      • Vaste mest
    • Kunstmest
    • Mestscheider
    • Mest uitrijden
    • Sleepvoet
    • Vanggewas
  • Diergezondheid
    • Blauwtong
    • Hittestress bij melkvee
    • Ketose (slepende melkziekte)
    • Klauwverzorging bij melkvee
      • Mortellaro
    • Leverbotinfectie bij melkvee
    • Luchtwegproblemen melkvee
    • Mond-en-klauwzeer (MKZ)
    • Neospora
    • Pensverzuring
    • Uiergezondheid bij melkvee
      • E. coli onder melkvee
      • Mastitis
  • Fokkerij
    • Belgisch witblauw
    • Droogstand
    • Fleckvieh
    • Holstein-Friesian
    • Inseminatie bij melkvee
    • Jersey
    • Jongvee
    • Roodbont Fries Vee
    • Vruchtbaarheid melkvee
  • Melkveebedrijf
    • Bedrijfsnieuws
    • Ligbox
    • Mechanisatie
    • Melkwinning
      • Melkrobot
      • Melkmachines
      • Melkproductie
      • Melkstal
    • Melkprijs
    • Ondernemen
      • Biologisch ondernemen
    • Smart Farming
      • Data op het melkveebedrijf
  • Veevoer
    • Automatisch voeren
    • Beregening grasland en mais
    • Bijproducten voor melkvee
    • Drinkwater voor koeien
    • Grasland melkveehouderij
    • Inkuilen
    • Mais in de melkveehouderij
    • Kalvermelk
    • Krachtvoer voor melkvee
    • Onkruidbestrijding grasland en mais
    • Weidegang bij melkvee
  • Wet en regelgeving
    • Boerenprotest
    • Derogatie
    • Fosfaatrechten
    • Gecombineerde opgave
    • Gemeenschappelijk landbouwbeleid
    • Stikstofaanpak
    • POP3
    • Programmatische Aanpak Stikstof (PAS)
    • Qlip
    • Subsidies melkveehouderij
      • Asbestsanering
      • SDE-subsidie
      • Salderingsregeling
    • UBN
  • Vakpartners
    • AgroVision
    • AHV Benelux
    • AI Total
    • Berg
    • De Heus Voeders
    • Lely
      • Lely Vector
    • Speerstra | Kennispartner
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren op vakblad Melkveebedrijf
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
    • Prosu Podcast
    • Aanvragen UBN login
  • Winkelmand
  • icon
  • Cookiebeleid